Het Nederlandse mannenmodemerk Labfresh opent in november een flagshipstore in Kopenhagen. Ook staan nieuwe vestigingen in Nederland op de planning, zegt medeoprichter Lotte Vink tegenover RetailTrends.
Het in 2017 opgerichte Labfresh opende vorig jaar zijn eerste brandstore in Amsterdam. Voor Kopenhagen is gekozen omdat Denemarken het thuisland is van medeoprichter Kasper Brandi Petersen. Verder wil het merk voor geur- en vlekwerende kleding nog zeker twee à drie winkels in Nederland openen, waarbij Rotterdam en Maastricht bovenaan het verlanglijstje staan.
Sinds Labfresh een fysieke winkel heeft, wordt het merk serieuzer genomen, ziet Vink. “Een fysieke plek draagt bij aan het bouwen van een merk.” Het d2c-merk heeft ook getest met wholesale bij enkele grote kledingzaken, maar is daar weer mee gestopt. “Qua sales ging dat best oké, maar het was niet echt een match met ons merk.” Volgens Vink is de directe communicatie met de achterban essentieel.
Vink laat verder weten dat Labfresh dit jaar voor het eerst winst draait. Dat geld wordt direct weer in groei geïnvesteerd.
Labfresh behoorde in 2019 tot de tien RetailRookies. Benieuwd hoe het nu met het modemerk gaat? Lees het hele interview hier.
RetailTrends presenteert jaarlijks tien nieuwe RetailRookies. Op 8 september pitchen zij hun concept tijdens RetailTrends Live in het Amsterdamse DeLaMar Theater, waarna een vakjury (onder voorzitterschap van hoofdsponsor ABN Amro) en het publiek samen de RetailRookie of the Year kiezen. De genomineerde concepten vind je hier. Wil je meer informatie over het event of gelijk een ticket kopen, kijk dan hier.
Reacties 0