Triple Play prikkelt consument niet

Consumenten zijn niet happig op een totaalpakket bestaande uit internetten, telefoneren en televisie kijken bij één aanbieder. Dit blijkt uit een onderzoek van HCC, een vereniging voor computergebruikers in Nederland. Veel internetters zien een overstap naar een ‘Triple Play-pakket’ niet zitten. Ze zijn namelijk bang dat ze geen internet, telefoon én televisie tot hun beschikking hebben mocht er iets fout gaan.

Het onderzoek van HCC wijst uit dat 64 procent van de leden bekend is met de term Triple Play. Daarnaast vindt 59 procent het een interessante ontwikkeling. Daarbij wordt het gemak van een totaalpakket als belangrijkste voordeel gezien. Van de ruim 1100 ondervraagden is echter 45 procent niet van plan binnen een halfjaar over te stappen. Slechts 10 procent verwacht de komende zes maanden wel in te gaan op een aanbod, de overige 46 procent weet het niet.

HCC-directeur Ronald van Rooden kan de aarzeling bij de consument wel verklaren: "Op dit moment zijn er nog te veel drempels voor de consument om over te stappen. Zo is het opzeggen van huidige abonnementen bij diverse aanbieders lastig omdat contracten verschillen in duur en ook de voorwaarden niet gelijk zijn.”

Voor meer technologisch nieuws zie RetailTech.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!