Het Italiaanse tomatenmerk Mutti is in gesprek met inkooporganisatie Superunie. Op niet al te lange termijn kan het merk daardoor bij meerdere Nederlandse supermarkten in het schap komen.
Mutti is nu alleen te koop bij Albert Heijn. Daar komt binnenkort verandering in, zo bleek tijdens een bezoek van RetailTrends aan het familiebedrijf in Parma. “We gaan samenwerken met de retailers die bij Superunie horen”, aldus een woordvoerder. “Dat is het plan voor de korte tot middellange termijn.” Bij Superunie zijn verreweg de meeste supermarktketens aangesloten, waaronder Plus, Dirk en Hoogvliet.
In andere Europese landen heeft Mutti al meer voet aan de grond. Het merk was vorig jaar marktleider in zeven landen. Naast de thuismarkt zijn dat Frankrijk, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en Slovenië. Van de 484 miljoen euro omzet kwam vorig jaar 51 procent van buiten Italië. Het is voor het eerst dat Mutti buiten eigen land groter is dan erbinnen.
RetailTrends kreeg onlangs een uitgebreid kijkje in de keuken bij Mutti. Lees hier het hele verhaal. Nog geen member, kijk dan hier voor meer informatie.
Reacties 0