Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Albert Heijn, Pieter Pot en Walmart.
Albert Heijn
Iedereen herkent het wel, zegt Albert Heijn: amandelschaafsel, mierikswortel, waar ligt het ook alweer? In de supermarkt in Pijnacker, uitgerust met een nieuw concept, zijn die zoektochten tot de gangpaden verleden tijd. Althans, voor klanten die de AH-app gebruiken. De nieuwe functie ‘Vind mijn product' helpt hen om snel de weg naar het gezochte product te vinden. Via de app zoek je de naam van het product, klikt op ‘toon op winkelkaart’ en je wordt naar het product geleid.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Albert Heijn, Pieter Pot en Walmart.
Albert Heijn
Iedereen herkent het wel, zegt Albert Heijn: amandelschaafsel, mierikswortel, waar ligt het ook alweer? In de supermarkt in Pijnacker, uitgerust met een nieuw concept, zijn die zoektochten tot de gangpaden verleden tijd. Althans, voor klanten die de AH-app gebruiken. De nieuwe functie ‘Vind mijn product' helpt hen om snel de weg naar het gezochte product te vinden. Via de app zoek je de naam van het product, klikt op ‘toon op winkelkaart’ en je wordt naar het product geleid.
Pieter Pot
Websuper Pieter Pot heeft een app gelanceerd. Volgens de verpakkingsvrije boodschappenverkoper is die gebruiksvriendelijker dan de website. Bovendien kunnen klanten ervoor kiezen om via pop-ups op de hoogte te worden gehouden van nieuwe producten en acties. De Retailrookie of the Year 2020-2021 heeft ruim een halfjaar aan de app gewerkt. De afgelopen twee maanden konden klanten de app al testen. Aan de hand van hun ervaringen zijn verbeteringen doorgevoerd. De app is zowel beschikbaar voor Android-telefoons als voor iPhones.
Walmart
De virtuele paskamer, helemaal nieuw is hij niet meer. Bij verschillende fashion- en schoenenretailers zagen we ze de afgelopen jaren al opduiken. Van Walmart verwacht je zo'n tool misschien minder snel, maar ook 's werelds grootste retailer heeft nu zijn eigen virtual try-on functie. De technologie is ontwikkeld door Zeekit, het Israëlische techbedrijf dat tegenwoordig eigendom is van Walmart zelf. Consumenten kunnen zo'n 270 duizend kledingstukken virtueel uitproberen, zowel van Walmarts eigen labels als van grote merken als Champion en Levi's. De tool maakt eerst een scan van het lichaam, zodat een zo realistisch mogelijk beeld wordt gegeven. Wie dat te veel gedoe vindt kan ook kiezen uit een van de 120 bestaande modellen.