“Merk kan niet menselijk zijn”

Consumenten koppelen menselijke waarden als ‘betrouwbaar’, ‘vriendelijk’ en ‘optimistisch’ niet echt aan merken. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteiten van Michigan en Harvard. Dat terwijl marketeers vaak denken dat merken persoonlijkheid kunnen hebben. De onderzoekers kwamen tot de conclusie dat andere hersendelen actief zijn als respondenten het over vriendelijke mensen hadden, dan bij vriendelijke merken. McDonald’s kan hierdoor bijvoorbeeld niet vriendelijk worden gevonden, aldus de onderzoekers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!