Picnic gaat weer diepvriesproducten bezorgen

Picnic pakt de levering van diepvriesproducten na een maand weer op. De websuper heeft een voorlopige oplossing gevonden voor het tekort aan droogijs, maar zegt te blijven zoeken naar koelmogelijkheden.

In de app verkondigt de websuper aan klanten dat het bestellen van diepvriesproducten vanaf woensdag weer mogelijk is. Een woordvoerder vertelt aan Logistiek.nl dat er leveranciers zijn gevonden die gezamenlijk zorgen voor voldoende droogijs.  

Picnic gebruikte tot september droogijs dat werd geleverd door een Noorse kunstmestproducent, die door de hoge gasprijzen de productie aan Europa sterk terugbracht. Daardoor was er niet meer voldoende droogijs beschikbaar voor de websuper. 

Een andere methode om de producten tijdens de last mile te koelen, had volgens topman Michiel Muller een heel andere impact op duurzaamheid en op de prijs. Er is nu een tijdelijke oplossing gevonden, maar Picnic blijft zoeken naar een alternatieve en duurzamere manier om diepvriesproducten te vervoeren. 

De negatieve gevolgen van het droogijstekort bleven beperkt. Naar eigen zeggen is Picnic weinig omzet misgelopen en is het gros van de bestellingen gewoon doorgegaan. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!