Presentatie vleeswaren door supermarkten behoeft verbetering

Nederlandse supermarkten doen te weinig moeite om de vleeswaren aantrekkelijk te presenteren. Dat stelt kruiden-, specerijen- en sauzenproducent Degens (Unifine) in het boek `Meat & Moods`, dat onlangs gepubliceerd werd. In dit boek worden 101 verschillende vleesrecepten beschreven, die aansluiten bij een bepaalde stemming (`mood`) van de consument. De moods die beschreven worden zijn: Easy Living, Klasse, Met Lef, Puur Natuur en Werelds. Op basis van de verschillende stemmingen maakt de consument zijn keuze. Volgens Math Rutjens, vleesmanager van de Plus-supermarktformule, dienen de supermarkten de consument meer `uit te dagen` en `te verrassen`. In zeker opzicht zouden supermarkten zich nu teveel gedragen als grijze muizen; zij kiezen vrijwel altijd voor een traditionele kip-, rund- en varkensvleesindeling. De Plus-winkels zullen in de loop van 2005 dan ook een nieuwe lijn uitrollen, gebaseerd op een betere presentatie en een creatiever gebruik van namen: `Maar in feite gaan we voortborduren op de lijn Degens`, zo stelt Rutjens. Op dit moment is de supermarktketen in gesprek met een aantal binnen- en buitenlandse leveranciers over de invulling van de nieuwe lijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!