Presentatie vleeswaren door supermarkten behoeft verbetering
Gepubliceerd op 12 november 2004 om 00:00
Nederlandse supermarkten doen te weinig moeite om de vleeswaren aantrekkelijk te presenteren. Dat stelt kruiden-, specerijen- en sauzenproducent Degens (Unifine) in het boek `Meat & Moods`, dat onlangs gepubliceerd werd. In dit boek worden 101 verschillende vleesrecepten beschreven, die aansluiten bij een bepaalde stemming (`mood`) van de consument. De moods die beschreven worden zijn: Easy Living, Klasse, Met Lef, Puur Natuur en Werelds. Op basis van de verschillende stemmingen maakt de consument zijn keuze. Volgens Math Rutjens, vleesmanager van de Plus-supermarktformule, dienen de supermarkten de consument meer `uit te dagen` en `te verrassen`. In zeker opzicht zouden supermarkten zich nu teveel gedragen als grijze muizen; zij kiezen vrijwel altijd voor een traditionele kip-, rund- en varkensvleesindeling. De Plus-winkels zullen in de loop van 2005 dan ook een nieuwe lijn uitrollen, gebaseerd op een betere presentatie en een creatiever gebruik van namen: `Maar in feite gaan we voortborduren op de lijn Degens`, zo stelt Rutjens. Op dit moment is de supermarktketen in gesprek met een aantal binnen- en buitenlandse leveranciers over de invulling van de nieuwe lijn.
Reacties 0