Warenhuis V&D heeft geen negatieve associatie bij de klant, zegt marketingdirecteur Madeleine van der Zwaan van de keten. “Hooguit bij de retail-insiders, de critici. Onze keten heeft een naamsbekendheid van 98 procent. Als je puur naar het merk kijkt, ligt er een enorme kans om de emotionele band te versterken. V&D is een instituut. Probeer in plaats daarvan maar eens een A&B op te bouwen vanuit het niets: dat kost jaren.”
Niet negatief is echter nog niet positief, beseft Van der Zwaan. “Er moeten meer positieve associaties komen. V&D is een verre vriend die een echte vriendin moet worden.”
Dat wil de keten bereiken met opnieuw een ‘V&D nieuwe stijl’, waarvan de eerste op 13 april in Almere zijn deuren opent. Hierin nemen sterke merken een veel prominentere plaats in. De marketingdirecteur noemt het echter niet een drastisch nieuwe koers.
“Geen negatieve associatie V&D”
Gepubliceerd op 7 april 2006 om 00:00
Reacties 0