Frequente funshoppers zijn de droom van elke retailer, aldus BIGresearch en MARS Advertising zijn. Uit hun halfjaarlijkse Shopper Mindset-enquête bleek dat deze consumenten, zij die eens of vaker per maand een funshop-uitstapje maken, per keer beduidend meer uitgeven dan andere volwassenen. Gemiddeld wordt zo’n 113,33 dollar gespendeerd.
Volgens Anne Howe van MARS zijn frequente funshoppers meer ontspannen. Ook laten zij zich beter informeren, zowel online als door in-store personeel en point-of-sale materiaal. De meest gekochte artikelen zijn kleding (40,2 procent), gezondheids- en schoonheidsartikelen (26,6 procent) en entertainmentartikelen en elektronica (22,5 procent).
Ruim de helft van de frequente funshoppers is vrouwelijk, met een gemiddelde leeftijd van 31. Howe: “Het zorgen voor een informatieve en interactieve in-store omgeving kan leiden tot significant hogere sales van dit shoppersegment.”
Amerikaanse funshoppers zijn relaxed
Gepubliceerd op 7 april 2006 om 00:00
Reacties 0