KPN: "technologie niet langer bottleneck"

De technologie en de markt zijn klaar voor narrowcasting, meent KPN in het aprilnummer van RetailTrends. Maar nu de retailers nog. Die moeten nodig wat aan de snelheid van hun interne processen doen, ‘anders koop je een Ferrari om over een zandpad te rijden’.

Met drie overnames heeft KPN onlangs een leidende positie verworven in de markt voor narrowcasting. Maar waarom precies nu in narrowcasting? “We denken dat het gaat doorbreken”, stelt Paul Smits, manager Innovatie bij KPN en verantwoordelijk voor de totstandkoming van het dochterbedrijf. “Als ik zelf door de stad loop zie ik overal schermen hangen. Wat je wel ziet is dat er niet in alle gevallen intelligente dingen mee worden gedaan. Ik was laatst bij een grootwinkelbedrijf. Daar stond slechts de tv-zender Jetix op. Maar feit blijft dat die schermen wel oprukken.”

Er moet echter nog wel veel gebeuren, vindt ook Marcel van Galen, van het door KPN overgenomen QBIX. ““Als je écht gaat narrowcasten, wil je ook per winkel een andere boodschap uitzenden. Ik ben jarenlang diskjockey geweest, dus ik weet wat het is om te entertainen. Iedereen begrijpt dat je bij een feest niet de radio moet aanzetten maar een dj of een band moet inhuren. Dan is het toch raar dat men wel denkt dat je een uitzending in alle winkels centraal kunt regisseren.”

Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via
sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!