0,3% minder marktaandeel Lidl
Gepubliceerd op 10 april 2006 om 00:00
De daling is het gevolg van de prijzenoorlog, aldus Laurens Sloot, directeur van het Erasmus Food Management Institute. “Daardoor is de prijsattractiviteit van de discounters geringer geworden en tegelijkertijd het prijsimago van de servicesupers verbeterd. Dat je dat effect nu pas ziet, komt omdat consumenten tijd nodig hebben om zich bewust te worden van de veranderde omstandigheden.”
Uit cijfers van GfK was onlangs nog naar voren gekomen dat het aandeel van de discounters juist was gestegen. GfK neemt echter ook de formules van Dirk van den Broek in zijn berekeningen mee als discounters. Volgens deze berekening hebben de discounters in totaal juist terrein gewonnen: een stijging van 0,5 procentpunt naar 17,7 procent. Dit gaat ten koste van de servicesupers, die samen uitkomen op 60,3 procent. Dat is een daling van een half procentpunt ten opzichte van 2004.
Reacties 0