Een grotere betrokkenheid van retailers bij de ontwikkeling van nieuwe winkelcentra kan van toegevoegde waarde zijn voor de kwaliteit, stellen Ingrid Janssen en Anneke Mezger in het aprilnummer van RetailTrends. Vestigingsprofielen van retailers kunnen als instrument dienen om de kloof tussen retailer en ontwikkelaar te overbruggen.
Regelmatig wordt door retailers opgemerkt dat zij bij de (her)ontwikkeling van winkelcentra te weinig gehoord worden. Het accent ligt volgens retailers te veel op de uiterlijke verschijningsvorm van het winkelcentrum waarbij te weinig rekening wordt gehouden met de functionaliteit voor retailers en hun formules. Ondanks dat de houding van de projectontwikkelaar op dit punt de afgelopen jaren sterk is verbeterd, wordt gepleit voor een betere afstemming tussen retailers en projectontwikkelaar in een
vroegtijdig stadium van het project.
De leerstoelgroep Vastgoedbeheer van de Technische Universiteit Eindhoven wil een bijdrage leveren aan deze afstemming door de vestigingswensen van retailers in kaart te brengen. Het doel is uiteindelijk te komen tot vestigingsprofielen van verschillende types gebruikers van winkelvastgoed. In dit artikel worden de eerste bevindingen van het onderzoek gepresenteerd.
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Vestigingswensen retailers in kaart
Gepubliceerd op 10 april 2006 om 00:00
Reacties 0