Nederlanders shoppen razendsnel
Gepubliceerd op 10 april 2006 om 00:00
De Shopperonderzoeken geven bijvoorbeeld verrassende inzichten over merkentrouw. Bijna de helft van de shoppers (48 procent) weet van te voren al wel merk zij gaat kopen. 31 Procent maakt op de winkelvloer een keuze tussen twee of drie merken en de overige 21 procent is een zogeheten ‘zwevende consument’ en wisselt dus regelmatig van product.
Het is ook meer dan ooit noodzakelijk de shopper in de winkel goed te leren kennen, stelt Rini Emonds, consultant bij IRI Nederland. “Retailers en fabrikanten gaan vaak uit van veronderstellingen, maar de consument geeft soms heel verrassende antwoorden. Lange tijd werd ervan uitgegaan dat discountkopers vooral hun aanvullende boodschappen bij deze prijsvechters deden. Maar onderzoek bewees het tegendeel. Een groot gedeelte van de discountkopers kwam daar trouw iedere week voor de ‘grote’ boodschappen.”
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Reacties 0