Adidas verliest streepjesstrijd van Thom Browne

De Duitse sportgigant Adidas heeft zijn rechtszaak tegen het Amerikaanse luxemerk Thom Browne verloren. Thom Browne mag doorgaan met het gebruik van streepjes op zijn kleding.

Sinds de jaren veertig zijn de drie parallelle strepen het kenmerk van Adidas. Toen Thom Browne met zijn merk begon, gebruikte hij ook drie strepen. In overleg met Adidas stapte het merk in 2007 over op vier strepen, maar volgens Adidas blijken die strepen voor verwarring te zorgen onder consumenten. Volgens Adidas is het probleem verergerd doordat Thom Browne zich steeds meer op sport richt. De Duitse gigant eiste in totaal bijna 8 miljoen dollar.

De jury in Manhattan oordeelt dat Adidas niet heeft kunnen aantonen dat consumenten artikelen van Thom Browne zullen aanzien voor producten van Adidas. Daarmee kwam een einde aan de rechtszaak die negen dagen duurde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!