Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Estée Lauder, Pace Drive en Albert Heijn.
Estée Lauder
Cosmeticamerk Estée Lauder lanceert een app om visueel beperkte make-upgebruikers te helpen. Door middel van kunstmatige intelligentie maakt de make-up assistent gebruik van spraakinstructie, zodat gebruikers worden begeleid in het aanbrengen van make-up. Het zelflerende systeem vraagt om feedback over de vraag of de make-up daadwerkelijk gelijkmatig en nauwkeurig wordt toegepast. Met de app wil Estée Lauder make-upgebruikers met minder zicht meer onafhankelijkheid bieden. De lancering is naar eigen zeggen de eerste in zijn soort.
De app wordt in eerste instantie gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk via de Apple Store en op de eigen website. Verdere uitrol is gepland binnen het...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Estée Lauder, Pace Drive en Albert Heijn.
Estée Lauder
Cosmeticamerk Estée Lauder lanceert een app om visueel beperkte make-upgebruikers te helpen. Door middel van kunstmatige intelligentie maakt de make-up assistent gebruik van spraakinstructie, zodat gebruikers worden begeleid in het aanbrengen van make-up. Het zelflerende systeem vraagt om feedback over de vraag of de make-up daadwerkelijk gelijkmatig en nauwkeurig wordt toegepast. Met de app wil Estée Lauder make-upgebruikers met minder zicht meer onafhankelijkheid bieden. De lancering is naar eigen zeggen de eerste in zijn soort.
De app wordt in eerste instantie gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk via de Apple Store en op de eigen website. Verdere uitrol is gepland binnen het jaar.
Pace Drive
Duitse startup Pace Telematics komt met een Europese primeur. Met de gratis tank-app Pace Drive kunnen gebruikers niet alleen aan de pomp met hun smartphone betalen, maar ook met een smartwatch of het infotainmentsysteem van hun auto. Het bedrijf maakt de technologie ook beschikbaar in Nederland bij meer dan 500 tankstations. In het eerste kwartaal van 2023 naar verwachting zijn opgelopen tot zo'n 1.000 tankstations van verschillende partners.
Albert Heijn
De blauwe supermarktgigant is digitaal veel terrein aan het winnen: het afgelopen jaar steeg het aantal appgebruikers van Albert Heijn tot 3,5 miljoen potentiële consumenten per maand. De supermarktketen zegt de afgelopen twaalf maanden veel innovaties te hebben doorgevoerd in de app, zoals het introduceren van de digitale betaalpas. De app telt inmiddels 675.000 premium abonnees, waarmee abonnees extra korting en aanbiedingen ontvangen en sneller sparen voor extra's.