Bedrijven slecht te vinden op web

De honderd bedrijven die het meest adverteren op internet zijn via een zoekmachine lastig te vinden. Dit is gebleken uit een onderzoek dat is uitgevoerd door het mediabureau Checkit in samenwerking met de universiteit van Tilburg.

Maar liefst 68 procent van de bedrijven is moeilijk vindbaar. Vooral merken uit de voeding- en drankensector, zoals Sportlife, Pepsi, Coca-Cola en Mentos, doen het slecht. Media-, telecom-, en winkelbedrijven doen het daarentegen goed. De overheid scoort met twee vermeldingen in de top-10 ook niet slecht.

“Het merendeel van de onderzochte sites is onvoldoende ingericht om goed vindbaar te zijn bij zoekmachines”, aldus de onderzoekers.

Voor meer technologisch nieuws, zie RetailTech.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!