0,5% minder marktaandeel Franse Aldi's

Discountsupermarkten in Frankrijk hebben in februari een half procent marktaandeel moeten inleveren vergeleken met dezelfde maand in 2005. Dat terwijl harddiscounters als Lidl, Aldi en Leader Price in totaal 280 nieuwe winkels hebben geopend.

De hyper- en supermarkten deden daarentegen goede zaken. Intermarché en Carrefour boekten de meeste terreinwinst, met respectievelijk 0,5 en 0,4 procent groei. Dat succes is mede te danken aan extra aandacht voor scherp geprijsde huismerkproducten. Het omzetaandeel van zulke premier prix-producten is afgelopen jaar met 23 procent gestegen. Deze artikelen zijn dan ook een stuk goedkoper dan producten bij de harddiscounters, met een prijsverschil van 6,5 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!