Reebok was ooit het grootste sportmerk ter wereld, maar zakte steeds verder weg. President en cmo Nick Woodhouse van eigenaar Authentic Brands Group (ABG) blikt vooruit.
Groeibriljant voor ABG
De overname van Reebok was de grootste acquisitie tot nu toe voor ABG. De omzet van het sportmerk zal dit jaar op meer dan 5 miljard dollar (4.6 miljard euro) uitkomen, voorspelt Woodhouse tijdens de NRF 2023 die in januari plaatsvond in New York. “En daar stopt de groei niet. Binnen 3 jaar tikken we de 10 miljard dollar aan.”
Marilyn & co
Reebok maakt sinds 2021 deel uit van het portfolio van Authentic Brands Group (ABG). De New Yorkse merkbeheerder is daarnaast eigenaar van onder andere Forever 21 en de merken van sporthelden David Beckham en Shaquille O’Neal. Ook de merknamen van iconen die niet meer onder ons zijn vallen onder de ABG-paraplu: Elvis Presley en Marilyn Monroe.
Reebok was ooit het grootste sportmerk ter wereld, maar zakte steeds verder weg. President en cmo Nick Woodhouse van eigenaar Authentic Brands Group (ABG) blikt vooruit.
Groeibriljant voor ABG
De overname van Reebok was de grootste acquisitie tot nu toe voor ABG. De omzet van het sportmerk zal dit jaar op meer dan 5 miljard dollar (4.6 miljard euro) uitkomen, voorspelt Woodhouse tijdens de NRF 2023 die in januari plaatsvond in New York. “En daar stopt de groei niet. Binnen 3 jaar tikken we de 10 miljard dollar aan.”
Marilyn & co
Reebok maakt sinds 2021 deel uit van het portfolio van Authentic Brands Group (ABG). De New Yorkse merkbeheerder is daarnaast eigenaar van onder andere Forever 21 en de merken van sporthelden David Beckham en Shaquille O’Neal. Ook de merknamen van iconen die niet meer onder ons zijn vallen onder de ABG-paraplu: Elvis Presley en Marilyn Monroe.
$1 miljard
Reebok stoot Nike in de jaren tachtig van de troon als grootste sportmerk. De omzet passeert de magische grens van een miljard dollar. Sindsdien is het merk daar nooit onder gezakt.
3 x Wind in de rug van Reebok
1. Sneakers kunnen altijd
“Er zijn maar een paar merken die opereren op het snijvlak van sport, fashion, technologie en lifestyle. Nike kan dat en Reebok ook. Je kunt onze sneakers dragen naar de sportschool maar ook naar Starbucks”, aldus Woodhouse.
2. Oud maar goud
Met meer dan zestig jaar op de teller is Reebok een heritage brand te noemen. "Prachtig wat digital-native en D2C-merken doen maar consumenten houden van merken met een heritage en een verhaal.”
3. Terug naar toen
ABG wil ‘om Reebok weer Reebok laten zijn’: Zelfs de oude tagline is weer van stal gehaald: ‘Because life is not a spectator sport’.
Als de Britse broers Joe en Jeff Foster na de Tweede Wereldoorlog terugkeren starten ze een sportbedrijf. Om inspiratie voor de naam op te doen slaan ze een woordenboek open. Ze zien het woord Reebok: een kleine, Zuid-Afrikaanse gazelle. Niks meer aan doen.
Dit is een premium artikel
Verder lezen?
Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community
Slechts€10voor de eerste maand
Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;
✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;
✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;