"Bij dalende prijs kun je best blij blijven"

In ontzettend sterk groeiende markten is het niet erg als de verkoopprijs daalt. Dat stelt TomTom-topman Alexander Ribbink. Recent zijn de prijzen voor autonavigatiesystemen sterk gedaald. Volgens Ribbink gaat het echter om de marges en marktgroei. “Wat dat betreft zien we geen problemen. Wat heet: nog steeds heeft maar tien procent van alle auto’s in Europa satellietnavigatie. In de VS zelfs maar vijf procent. Dus negentig tot 95 procent van de markt ligt nog open.”

De dalende verkoopprijs lijkt hem dan ook niet veel te deren. “Bij een dalende prijs kun je best een blij bedrijf blijven, zolang je maar goed inkoopt.” En over de concurrentie op de sterk groeiende markt maakt hij zich geen zorgen. “Er wordt heel veel geconcurreerd, kijk maar in de winkels en op internet. Maar we innoveren snel.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!