Het Nederlandse herenmodemerk State of Art heeft zijn eerste shop-in-shops in Duitsland geopend. Dat vertelt international sales director Jort Jeursen aan RetailTrends.
Er zijn er nu zeven, in het najaar volgen nog drie shop-in-shops. “We focussen ons op de grotere, zelfstandige retailers zoals we in Nederland de weidewinkels kennen. We zijn selectief in onze distributie. Het is niet dat we overal gaan liggen.” Zo moeten de retailers qua assortiment en prijsbeleid bij State of Art passen.
State of Art begint in het grensgebied, waar ook veel Nederlanders komen. Het gaat om plaatsen in Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen, maar ook om de omgeving van bijvoorbeeld Trier. Van daaruit wil het merk naar het oosten toe met aanvullende wholesale-partners.
Er zijn nog geen plannen voor eigen winkels. “Dat is nu niet aan de orde, maar mogelijk op de lange termijn.”
Jeursen stelt dat State of Art in het verleden succesvol is geweest in Duitsland, maar dat er jaren geleden is gekozen voor meer focus op de groei in de Benelux. “Nu zijn we klaar voor de stappen die we graag willen zetten in Duitsland.” State of Art verkocht in Duitsland al via de eigen webshop en via Zalando. Het merk bepaalt bij Zalando zelf de verkoopprijzen en het assortiment.
Reacties 0