Innovatieve LED wall kleurt winkelcentrum

Innovatieve LED wall kleurt winkelcentrum

Waasland Shopping pakt uit met een van de grootste en meest innovatieve MicroLED walls van de Benelux. ‘The Wall’ is ruim 16 vierkante meter groot, telt meer dan 10 miljoen pixels en biedt dankzij de uitzonderlijke beeldkwaliteit een onvergetelijke ervaring aan de shoppers.


Uitzonderlijke beleving dankzij haarscherp beeld en subliem kleurcontrast
Waasland Shopping zet haar slogan ‘Meer dan ooit een bezoekje waard’ kracht bij en pakt uit met dé microLED wall bij uitstek. Wie al eens een bezoekje bracht aan het Shoppingcentrum in Sint-Niklaas zal zich vast en zeker het iconische aquarium herinneren. “Het aquarium vergde veel onderhoud en was sowieso aan vernieuwing toe”, aldus Vincent Hermans, Shopping Manager van Waasland Shopping. “We wilden méér halen uit deze locatie en zochten een waardig alternatief.

Met de LED wall van ruim 16 vierkante meter, 504 kg en een bijzonder kleine Pixel Pitch van 1,26mm dompelen we de klant onder in een totale ervaring van beeld en geluid. We bieden hen een unieke ervaring, eentje die ze niet snel zullen vergeten!”.


3D animaties en interactiviteit
Het doel van het scherm is tweeledig: “Enerzijds willen we events en acties extra in de kijker zetten aan de hand van leuke filmpjes en animaties. Daarnaast willen we ook innoveren op vlak van shopping experience en onze klanten een onvergetelijke beleving bieden”, aldus Vincent.

De leuze ‘Content is King’ is hier dan ook meer dan ooit op zijn plaats: “Door in te zetten op 3D-content, ‘Anamorphic illusions’ en interactiviteit willen we in Waasland het verschil maken”, aldus Nele Bruers, Instore Experience Specialist bij DOBIT. "Denk hierbij aan de illusie dat iets ‘naar voren’ vliegt, of ‘uit het scherm’ stapt of een interactief spel waarbij de shopper bepaalt wat er op het LED scherm te zien is. De mogelijkheden zijn eindeloos en we hopen de shoppers dit jaar echt te verrassen!”


The Wall: dé microLED bij uitstek
Waasland Shopping koos niet voor de minste LED wall op de markt. Met ‘The Wall’ van Samsung pakt het shoppingcenter uit met het scherpste LED-scherm ooit in Benelux shoppingland. “Aangezien de LED wall op ooghoogte hangt en de kijkafstand vaak kleiner is dan 2 meter, was een kleine pixel pitch een must.” Aldus Tomas De Fré, Solutions Manager bij DOBIT.  “Daarnaast moest het scherm ook tegen een stootje kunnen, aangezien de shoppers het scherm kunnen aanraken.”

De MicroLED technologie van ‘The Wall’ komt tegemoet aan beide eisen: “De pixels worden rechtstreeks op het circuit board gemonteerd. Dit maakt dat de pixels nóg dichter bij elkaar geplaatst kunnen worden waardoor de resolutie van het scherm vele malen hoger is dan een traditioneel LED scherm. En, dankzij de ‘Black Seal Technologie, wordt The Wall beschermd door een ‘coating’, waardoor hij robuuster is en niet stuk gaat bij aanraking door voorbijgangers”.

Meer informatie over de mogelijkheden van LED voor jouw winkel?
Download hier onze LED whitepaper.

Deze whitepaper geeft je inspiratie over de mogelijkheden van LED voor jouw winkel én ook kom je te weten met welke technische facetten je zeker rekening moet houden bij de keuze van de juiste LED wall.

Nog vragen?
Contacteer ons via info@dobit.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!