Erotiekketen Christine le Duc gaat zich extra toespitsen op e-commerce. Het afgelopen jaar is het aantal winkels afgeschaald naar twee winkels, vertelt brandmanager Alissa Askander in een interview met RetailTrends.
Het aanbod van de oudste erotiekketen van Nederland is het afgelopen jaar verschoven. “We moesten af van het beeld van een stoffige seksshop dat langzaam maar zeker was ontstaan”, vertelt Askander, die sinds vorig jaar verantwoordelijk is voor de rebranding bij Christine le Duc. Na het vertrek van Audrey van Ham staat zij aan het hoofd van het bedrijf.
Binnen een jaar tijd is het aantal winkels teruggebracht van vijf naar twee. Het is de vraag of die overgebleven locaties een lang leven beschoren zijn: Askander ziet eerder kansen om Christine le Duc-producten via wholesale of via platformen te gaan verkopen. Nieuwe winkels staan niet bovenaan het prioriteitenlijstje.
In 2021 werd het erotiekmerk overgenomen door EQOM. De nieuwe focus van Christine le Duc zorgt er ook voor dat het niet in het vaarwater komt van jonger EQOM-broertje EasyToys. “De focus op lingerie is het grootste verschil ten opzichte van EasyToys: het doel is dat vrouwen toys erbij kopen. Dat verhaal vertellen we ook: het gaat om de combinatie. Dat is ook het verschil ten opzichte van andere lingeriemerken.”
In dit interview vertelt Askander alles over de verjongingskuur van Christine le Duc.
Reacties 0