In de detailhandel organiseren nog tienduizenden ondernemingen hun bedrijf met methoden uit de vorige eeuw, aldus Henk Gianotten in het aprilnummer van RetailTrends. Gianotten is bestuurslid van het VEDIS Detailhandels Platform en directeur van Panteia en E.I.M.
“Neem zoiets als ketenintegratie. We weten al bijna twintig jaar dat door stroomlijning van de informatie-uitwisseling in de keten en een efficiënte logistiek en marktbewerking miljarden euro’s bespaard kunnen worden.”
“En we weten ook al jaren, dat door ketenomkering of vraagsturing miljarden aan meeropbrengsten gegenereerd kunnen worden door producten en diensten consumentgericht op de markt te zetten. Als er zoveel geld is te verdienen, vraag je je af waarom ketenintegratie en ketenomkering zo moeilijk van de grond komen en waarom detaillisten en hun leveranciers zo weinig bereid zijn hierin te investeren.”
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Klagen helpt niet!
Gepubliceerd op 14 april 2006 om 00:00
Reacties 0