L'Oréal neemt Aesop over in miljardendeal

L'Oréal neemt Aesop over in miljardendeal

L'Oréal neemt cosmeticamerk Aesop over van Natura & Co, het Braziliaanse moederbedrijf van The Body Shop. Met de overname is een bedrag van 2,53 miljard dollar (omgerekend 2,29 miljard euro) gemoeid.

"Aesop speelt in op alle trends van vandaag de dag en L'Oréal zal bijdragen aan zijn enorme groeipotentieel, met name in China en in de reissector," aldus L'Oréal's ceo Nicolas Hieronimus in een verklaring. Volgens analisten is de overname de grootste koop van L'Oréal tot nu toe. 

Circa een half jaar geleden meldde Natura & Co al dat het een van zijn merken te willen verkopen; het spande erom of het Aesop of The Body Shop werd. Hoewel Aesop het meest winstgevende merk van Natura & Co was, besloot de Braziliaanse cosmeticareus toch dit merk van de hand te doen.

Het Australische cosmeticamerk werd in 1987 opgericht door Dennis Paphitis. Aesop heeft wereldwijd zo'n 400 winkels en boekte in 2022 een omzet van omgerekend 492 miljoen euro. Tot op heden was het merk in handen van cosmeticareus Natura & Co. Saillant detail: in 2017 nam Natura & Co juist een merk over van L'Oréal. Toen viel The Body Shop in Braziliaanse handen. Met die deal was toen 1 miljard euro gemoeid. 

De overname moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. Naar verwachting gebeurt dit in het derde kwartaal van dit jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!