MKB’er weet te weinig van ict

Uit onderzoek blijkt dat ondernemers in het midden- en kleinbedrijf te weinig weten van ict. TNS-Nipo voerde het onderzoek uit, in opdracht van MKB-Nederland. Volgens het onderzoek worden de mogelijkheden die ict biedt door mkb’ers onvoldoende benut.

Driekwart van de mkb’ers is beperkt of niet op de hoogte van bestaande ict-oplossingen. Bijna zes op de tien ondervraagden heeft nog nooit van VoIP gehoord (bellen over het internet). Informatica en communicatietechnologie staat bij 72 procent van de bedrijven niet op de prioriteitenlijst. Bij deze bedrijven is een medewerker de ict-er, naast zijn gewone functie. Deze resultaten blijken uit een onderzoek onder 350 middelgrote en kleine bedrijven.

Loek Hermans, voorzitter van MKB-Nederland: “Veel MKB’ers behoren tot de generatie van 50-plussers, waar het computergebruik minder is doorgedrongen.” Daarnaast kunnen kleinere bedrijven zich ook geen apart systeembeheer veroorloven. Hermans betreurt de onderzoeksresultaten, want: “De nodige procenten productiviteitswinst moeten zijn te behalen” bij betere inzet van computermiddelen.

De ondernemersorganisatie heeft een actieplan met KPN gelanceerd. In juni gaat een gezamenlijk ontwikkelde website de lucht in. De site zal informatie over trends en ontwikkelingen binnen het mkb tonen, gericht op ict-oplossingen. Ook gaan beide partijen samen branchedagen met betrekking tot ict organiseren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!