Mona Boordevol grootste introductie

Mona heeft met zijn Boordevol-toetjes de grootste supermarktintroductie gedaan van 2005. Dat blijkt uit de Intro-Top 20 van IRI Nederland. Consumenten gaven van alle nieuwe producten het meeste geld uit aan de yoghurt, fruitshakes, ijs en hangop van Mona Boordevol. Gemiddeld zorgen deze producten voor een weekomzet van 350.000 euro. Andere grote introducties waren Knorr Vie en Campina’s Vla- en Yoghurtflip.

Een opvallende conclusie die naar aanleiding van het onderzoek valt te trekken is dat fabrikanten, vooral de grote, weer meer investeren in innovaties. Ronald Laureijsen, Business Insights Director van IRI Nederland: “Het meest opvallend aan de Intro-Top 20 over 2005 is wel de nadrukkelijke positie van de grote fabrikantennamen. Het zijn de grote bedrijven die zich als eerste weer tot innovaties hebben gericht” Samen zijn Campina, Unilever, Heineken en Friesland Foods goed voor negen van de tien beste introducties.

De tien beste introducties: Mona Boordevol, Knorr Vie, Campina Vlaflip & Yoghurtflip, Becel Pro-Active drinkyoghurt, Valess, Heineken Tapvat, Appelsientje Mild, Heineken Cool Can, Frico Halfvoller, Calgonit 4 in 1.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!