Curated platform Best Secret zag zijn omzet in 2022 met 11 procent groeien tot 1051 miljoen euro. Het is voor het eerst dat het platform de omzetgrens van 1 miljard euro overstijgt.
In totaal boekte Best Secret een bedrijfsresultaat (ebitda) van 137,7 miljoen euro; een minimale daling ten opzichte van het bedrijfsresultaat in 2021 (138,7 miljoen euro). Wel steeg de omzet met circa 11 procent. Dit komt naar eigen zeggen door sterke merkrelaties en een groei van het aantal actieve klanten, ondanks de inflatie en een verslechterd consumentenvertrouwen.
Het bedrijf wist met name buiten de grenzen van thuisland Duitsland te groeien: verkoop in het buitenland was in 2022 goed voor zeker een derde (34 procent) van de totale omzet. Wel komt het gros van de inkomsten nog bij onze oosterburen vandaan.
Daar zet het bedrijf de komende jaren nog extra op in, vertelde chief supply officer Jason Visse-Demortier eerder aan RetailTrends. Het bedrijf wil zijn bereik namelijk uitbreiden ‘in categorieën en marktsegmenten waarin we ondervertegenwoordigd zijn’.
In combinatie met de dubbelcijferige groei ziet het e-commercebedrijf de toekomst zonnig in. “De Europese fashionmarkt heeft een totale omvang van bijna 450 miljard euro. Best Secret heeft hiervan 1 miljard in handen.” Lees het volledige interview met het curated platform hier.
Reacties 0