Minder peuken in een pakje

Om de accijnsverhoging op tabak op te vangen heeft producent British American Tobacco (BAT) het aantal sigaretten in een pakje verlaagd. De fabrikant, onder meer bekend van de merken Lucky Strike, Barclay en Caballero, stopt één sigaret minder in ieder pakje. Hierdoor hoeft de prijs niet omhoog.

Door de accijnsverhoging op 1 april kost een pakje met twintig sigaretten nu elf cent meer, en een pakje van 25 sigaretten kost nu veertien cent extra. De pakjes van BAT bevatten nu respectievelijk negentien en 24 sigaretten, tegen dezelfde prijs als voor de accijnsverhoging.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!