Just Eat Takeaway ziet bestelvolumes kelderen

Just Eat Takeaway ziet bestelvolumes kelderen

Just Eat Takeaway heeft in het eerste kwartaal van dit jaar te maken gehad met kelderende bezorgvolumes. Zelfs in groeimarkten kreeg het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl gemiddeld 14 procent minder bestellingen binnen. 

Uit de kwartaalcijfers blijkt dat Just Eat Takeaway in alle markten dalende bestelvolumes voor zijn kiezen kreeg. Waar de groei van het bedrijf in 2022 hem met name zat in de activiteiten in het VK en Ierland, Noord-Europa, Canada en Noord-Amerika, daalde hier de afgelopen maanden het aantal bestellingen. Vooral in groeimarkt Noord-Amerika was de krimp groot (-17 procent); in Noord-Europa was de daling het kleinst (-10 procent). Van alle markten vielen de grootste klappen in Zuid-Europa, Australië en Nieuw-Zeeland (-18 procent).  

Het bezorgbedrijf zet een kanttekening bij de cijfers: het eerste kwartaal van 2022 was de op één na beste sinds de coronacrisis. De maaltijdbezorger hoopt dit jaar een bedrijfsresultaat (ebitda) neer te zetten van 275 miljoen euro. Vorig jaar liepen de verliezen voor Just Eat Takeaway op tot 5,7 miljard euro. 

Vorig jaar maakte het bedrijf nog bekend de activiteiten te stoppen in Noorwegen, Portugal en Roemenië, omdat de resultaten daar bleven tegenvallen. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!