Coolblue kan de claim 'Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd' niet altijd waarmaken. De Reclame Code Commissie roept het bedrijf daarom opnieuw op om hiermee niet meer te adverteren.
Volgens de commissie is de medeling op de website van Coolblue te absoluut. De webwinkel zou duidelijk moeten maken dat zich uitzonderingen kunnen voordoen door bijvoorbeeld overmacht of extreme drukte, zoals rondom de feestdagen. Omdat de geclaimde levertijd voor consumenten van doorslaggevend belang kan zijn om bij Coolblue te bestellen in plaats van bij een concurrent, vindt de commissie de reclame-uiting 'misleidend en daarom oneerlijk'.
De commissie heeft Coolblue al meerdere keren aanbevolen om niet meer op deze wijze te adverteren, maar de webwinkel geeft hier geen gehoor aan. Daarom brengt de commissie de uitspraak van 4 mei via een zogenoemde alert onder de aandacht van een breed publiek.
Coolblue reageerde vrijdagmiddag nog niet op vragen van RetailTrends.
Peter Wiersdma 30 mei, 16:35