Infographic: zo ga je om met verwachtingen van klanten

Infographic: zo ga je om met verwachtingen van klanten

De verwachtingen van klanten veranderen. Zo blijkt uit onderzoek dat meer dan de helft van de klanten een hogere verwachting van een klantenservice heeft dan een jaar geleden. Talkdesk Research onderzocht hoe retailers reageren op die nieuwe druk om de klantervaring te verbeteren. Met welke uitdagingen worden retailers geconfronteerd en welke oplossingen zijn er? In de infographic hieronder is het resultaat te zien van online enquêtes en interviews met ruim 1200 retailklanten en zo'n 180 customerexperience-professionals. Daaruit blijkt onder meer dat retailers zich meer en meer wenden tot AI-gebaseerde contactcentersoftware om persoonlijke klantinteracties mogelijk te maken. 

De verwachtingen van klanten veranderen. Zo blijkt uit onderzoek dat meer dan de helft van de klanten een hogere verwachting van een klantenservice heeft dan een jaar geleden. Talkdesk Research onderzocht hoe retailers reageren op die nieuwe druk om de klantervaring te verbeteren. Met welke uitdagingen worden retailers geconfronteerd en welke oplossingen zijn er? In de infographic hieronder is het resultaat te zien van online enquêtes en interviews met ruim 1200 retailklanten en zo'n 180 customerexperience-professionals. Daaruit blijkt onder meer dat retailers zich meer en meer wenden tot AI-gebaseerde contactcentersoftware om persoonlijke klantinteracties mogelijk te maken. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!