De verwachtingen van klanten veranderen. Zo blijkt uit onderzoek dat meer dan de helft van de klanten een hogere verwachting van een klantenservice heeft dan een jaar geleden. Talkdesk Research onderzocht hoe retailers reageren op die nieuwe druk om de klantervaring te verbeteren. Met welke uitdagingen worden retailers geconfronteerd en welke oplossingen zijn er? In de infographic hieronder is het resultaat te zien van online enquêtes en interviews met ruim 1200 retailklanten en zo'n 180 customerexperience-professionals. Daaruit blijkt onder meer dat retailers zich meer en meer wenden tot AI-gebaseerde contactcentersoftware om persoonlijke klantinteracties mogelijk te maken.
Infographic: zo ga je om met verwachtingen van klanten
Gepubliceerd op 7 juni 2023 om 13:40
De verwachtingen van klanten veranderen. Zo blijkt uit onderzoek dat meer dan de helft van de klanten een hogere verwachting van een klantenservice heeft dan een jaar geleden. Talkdesk Research onderzocht hoe retailers reageren op die nieuwe druk om de klantervaring te verbeteren. Met welke uitdagingen worden retailers geconfronteerd en welke oplossingen zijn er? In de infographic hieronder is het resultaat te zien van online enquêtes en interviews met ruim 1200 retailklanten en zo'n 180 customerexperience-professionals. Daaruit blijkt onder meer dat retailers zich meer en meer wenden tot AI-gebaseerde contactcentersoftware om persoonlijke klantinteracties mogelijk te maken.