Ahold Delhaize: retail media goed voor 500 miljoen euro

Ahold Delhaize: retail media goed voor 500 miljoen euro

Ahold Delhaize haalt op dit moment ongeveer 500 miljoen euro aan reclame-inkomsten binnen. Dat zegt topman Frans Muller tegen persbureau Reuters.

Het doel van het supermarktconcern is om in 2025 op dit gebied een miljard binnen te halen. Het gaat om de verkoop van advertenties op zijn websites en het te gelde maken van inzichten uit klantgegevens. 

Muller zegt dat Ahold Delhaize het geld gebruikt om de voedselprijzen lager te houden nu de inflatie in Europa en de VS aanhoudt. "Wat we genereren aan inkomsten uit retail media, zullen we herinvesteren in ons bedrijf om ervoor te zorgen dat consumenten zich gezonde en duurzame producten kunnen veroorloven."

Zie ook: Acht vragen over retail media

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!