Telefonische informatienummers, waaronder die van enkele retailers, zijn het afgelopen jaar beter bereikbaar geworden. Dat blijkt uit een onderzoek van het Algemeen Dagblad. Vergeleken met hetzelfde onderzoek vorig jaar wist thuiswinkelbedrijf Wehkamp de wachttijd voor de consument met twee minuten en 44 seconden terug te dringen, naar 33 seconden.
Concurrent Neckermann deed het ook beter dan vorig jaar, met één minuut en acht seconden is de wachttijd één minuut en twintig seconden korter dan vorig jaar. Ticketbedrijven Topticketline (met 49 seconden, acht minder dan vorig jaar) en TicketService (één minuut en negen seconden, oftewel een 48 seconden kortere wachttijd) presteren ook beter. Hierbij vergeleken valt thuiswinkelbedrijf Otto uit de toon. De wachttijd was hier één minuut en zes seconden langer, met twee minuten en 29 seconden.
Van alle door de krant geteste nummers was KPN nummerinfo het best bereikbaar. De gemiddelde wachttijd van tien seconden was overigens één tel langer dan in 2005.
Infonummers beter bereikbaar
Gepubliceerd op 19 april 2006 om 00:00
Reacties 0