WK voetbal doet Philips goed

De consumententak van Philips is 2006 goed van start gegaan. De omzet steeg en dat is volgens financieel directeur Pierre-Jean Sivignon, onder meer te danken aan het aankomende wereldkampioenschap voetbal. De interesse van consumenten in platte tv’s is namelijk groot.

Tijdens een toelichting op de cijfers van het eerste kwartaal van dit jaar, zei Sivignon dat door het WK waarvan de beelden in HD-kwaliteit worden uitgezonden, de vraag mogelijk nog verder zal toenemen.

Het bedrijfsresultaat van de grootste divisie van Philips kwam door het succes in de lift. In vergelijking tot het eerste kwartaal van vorig jaar steeg de winst van 46 miljoen euro naar 58 miljoen euro. De omzet van dit onderdeel van Philips steeg hierdoor naar 2,423 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!