Albert Heijn past generatieve AI toe

Albert Heijn past generatieve AI toe

Albert Heijn heeft sinds kort een eigen AI start-up: Gen AI Labs. Daarmee zet de supermarktketen generatieve kunstmatige intelligentie in om de klantervaring te verbeteren en medewerkers in hun werk te ondersteunen. 

Met Gen AI Labs bracht de supermarktketen deze week het eerste product naar buiten: de Recepten Scanner. Daarmee kunnen klanten een willekeurig recept scannen met de Albert-Heijn app. De boodschappen verschijnen dan automatisch op het boodschappenlijstje in de app.

Klanten kunnen de nieuwste functie testen in het ‘Bètahoekje’ in de app. Bij succes wordt het in de toekomst volledig geïntegreerd. 

Binnen het eigen team rolt de supermarkt ook AH GPT uit, gebaseerd op AI-tekstgenerator ChatGPT. Werknemers van het hoofdkantoor kunnen hiermee op een veilige manier gebruik maken van de technologie, aldus de supermarktketen. 

“Ik ben enorm enthousiast over Generative AI en de positieve bijdrage die het voor onze klanten en collega’s kan leveren. Met onze teams werken we aan het doorvertalen en implementeren van deze technologie voor Albert Heijn”, zegt Sjoerd Holleman, directeur strategy, analytics & digital product bij Albert Heijn. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!