Square Eight kijkt met schuin oog naar nieuwe markten

Square Eight kijkt met schuin oog naar nieuwe markten

Vintage kledingverkoper Square Eight onderzoekt de mogelijkheden om kilosale-evenementen uit te breiden naar Frankrijk en Duitsland. Dat vertellen Daud en Roël IJsselstein in een interview met RetailTrends. 

Het vintage kledingbedrijf werd in 2017 opgericht met pop-up evenementen, waar de items per kilo werden verkocht. Sinds vorig jaar test Square Eight de kilosale-events in België, waar op den duur wellicht andere landen bij kunnen komen. “Misschien willen we ook Frankrijk en Duitsland erbij pakken. Maar de Duitse consument is heel anders dan de Nederlandse. Kilosales zijn daar ook al veel bekender.”

“Voorlopig hebben we nog geen problemen met de aanvoer van kledingstukken. Verder opschalen is daardoor goed mogelijk”, aldus de broers. 

Naast de pop-upevents opende Square Eight in 2020 in Gouda, waarna er vorig jaar ook een vaste locatie volgde in Rotterdam. “Anders dan andere vintage spelers – met overvolle en donkere panden – behandelen wij onze vestigingen als ‘normale’ winkellocaties. De inrichting is gelikt, overzichtelijk en modern.”

Met Square Eight geloven Daud en Roël IJsselstein heilig in de duurzame belofte van vintage mode. In dit interview gaan de broers in op de mogelijkheden van circulair ondernemen.

Geen member? Kijk hier voor de mogelijkheden. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!