Deze rubriek komt tot stand in samenwerking met ABN AMRO


Geen stroom van nieuw geproduceerde fashionitems, maar kledingstukken die langer meegaan: met Square Eight geloven Daud en Roël IJsselstein heilig in de duurzame belofte van vintage mode. “We bieden een alternatief voor de kleding die nu in de rekken hangt bij H&M en Zara.”

 

“Daud begon Square Eight tijdens zijn studie toen ik nog op de middelbare school zat. Onze vader gaf ons eens een vijftigje met het idee: koop een kledingstuk en zie maar wat het oplevert. We startten heel klein met verkopen via United Wardrobe. Uiteindelijk groeiden onze verkopen uit tot een bomvolle zolderkamer met geëxplodeerde stellingkasten.


In 2018 deden we voor het eerst een vintage kilosale. Het concept is vergelijkbaar met dat van de groenteboer: je betaalt per kilo kleding. Die kilosale pop-ups vinden inmiddels elk weekend plaats, ook in België. Dat doen we op allerlei plekken: van poppodia tot fabriekshallen en tv-studio’s. Vintage is ontstaan vanuit rebellie en dat zetten we...