KMD Brands, het moederbedrijf van onder meer outdoormerk Kathmandu en surfmerk Rip Curl, verwacht voor het lopende boekjaar een recordomzet van boven de 1 miljard Nieuw-Zeelandse dollar. Dat blijkt uit de onlangs gepubliceerde kwartaalcijfers.
In de eerste drie kwartalen van het jaar schreven alle dochterbedrijven van KMD Brands sterke verkoopcijfers. In het vierde kwartaal ging het moeizamer, door stijgende kosten die van invloed waren op het consumentenvertrouwen.
Waar dochterbedrijf Kathmandu vorig jaar een ‘goede prestatie’ neerzette in het winterseizoen, is het outdoormerk tot nu toe vrij traag het seizoen in gegaan. In Australië was het begin van de winter warm en dat heeft de verkopen, bezoekersaantallen en het consumentenvertrouwen beïnvloed, aldus het bedrijf. Daarom focust de keten zich met Rip Curl en Kathmandu de komende periode op het noordelijk halfrond.
KMD Brands, voorheen Kathmandu Holdings, is opgericht in Nieuw Zeeland en is wereldwijd actief in outdoor en lifestyle. Dochterondernemingen zijn Kathmandu, Rip Curl en Oboz. Kathmandu heeft twee winkels in Nederland, in Amsterdam en Utrecht.
Reacties 0