Supermarktketen Jumbo heeft met een nieuwe prijsverlaging de aanval geopend op Aldi en Lidl. Ruim honderd artikelen zijn dusdanig in prijs verlaagd, dat ze goedkoper zijn dan vergelijkbare producten bij de Duitse discounters. In grote advertenties worden de prijzen van Jumbo vergeleken met die van Aldi en Lidl. De artikelen krijgen in het schap het label ‘Budget’.
“Met het langdurig verlagen van de prijs van de honderd artikelen maakt Jumbo haar eigen klanten duidelijk dat zij voor aanvullende boodschappen niet meer naar Aldi of Lidl hoeven te gaan”, aldus het bedrijf. “Omgekeerd wordt aan de klanten van Aldi en Lidl een even goedkoop alternatief geboden in een prettiger winkelomgeving waar geen onnodig lange wachtrijen staan bij de kassa.”
Het betreft hier overigens geen permanente prijsverlagingen. Ze blijven in ieder geval tien weken geldig, maar Jumbo garandeert dat de prijs daarna niet boven die van Aldi en Lidl zal komen te liggen.
Jumbo opent aanval op Aldi en Lidl
Gepubliceerd op 20 april 2006 om 00:00
Reacties 0