Design gaat belangrijkere plaats innemen in marketingstrategie

Design is bij uitstek geschikt om contact te maken met de consument. Of het nu gaat om het grafisch ontwerp van een billboard, om verpakking, productontwerp of industrieel design, de nieuwe trend in marketing begint zich duidelijk af te tekenen. Product- en industrieel design zullen een belangrijke bijdrage leveren aan een diepgaande verandering in de marketingdiscipline. Consumenten reageren anders op design dan op reclame, is de gedachte. Bij design gaat het om beinvloeding van het onderbewuste. Design kan een gevoel van schoonheid, elegantie of prestige oproepen door te appelleren aan diepliggende emoties en herinneringen. Om die reden is verpakkingsdesign zo belangrijk. Vooral jongeren nemen supersnel een beslissing over de relevantie en impact van een product. Een aansprekend design kan dan net de doorslag geven. Dat geldt voor saaie producten als schoonmaakmiddelen, maar ook voor impulsartikelen als snoep en chocola. Consumenten zien graag een verpakking of productontwerp waarover nagedacht is. Verwarrende of nietszeggende slogans leggen altijd het af tegen design dat wel tot de consument spreekt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!