Apparaten onnodig terug naar winkel

Ieder jaar brengen minstens 145 000 consumenten onnodig elektronische apparatuur terug naar de winkel. Klanten denken vaak onterecht dat hun aankoop defect is. Dat blijkt uit een onderzoek van het Algemeen Dagblad.

Zo blijkt zeventig procent van de MP3-spelers die klanten terugbrengen naar MediaMarkt gewoon te functioneren na inspectie. Met de onnodige inspecties zijn miljoenen gemoeid. Volgens reparateurs vragen winkeliers niet genoeg door als een klant een klacht heeft over een product.

Marco Neef van reparateur MENHO-ESM: “Ga als klant op een zaterdag maar eens naar een grote winkelketen. Het is er te druk en het personeel te jong. Een zestienjarige plakt zonder door te vragen een reparatiesticker op een doos.”

Vaak voorkomende oorzaken voor onterechte defectmeldingen: onduidelijke gebruiksaanwijzingen, ingewikkelde menu’s, slechte kabelontvangst bij televisies, of soms zelfs iets simpels als een niet betaalde kabelrekening.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!