De vele stuntaanbiedingen voor tuinartikelen bij bouwmarkten, kosten tuincentra veel omzet. Vorig jaar gaf de consument bijna 2,4 miljard euro uit aan tuinartikelen, twee procent meer dan een jaar eerder. Tuincentra konden hier echter niet van profiteren, hun omzet bleef gelijk. Daardoor daalde hun marktaandeel van 43,5 naar 38 procent. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Tuinpromotie Nederland.
“Tuincentra zijn jarenlang booming business geweest. Daar hebben de tuincentra volop van geprofiteerd. Maar nu zijn er veel branchevreemden die succesvol zijn”, aldus een reactie van de Nederlandse Vereniging van Tuincentra.
De oplossing? Wilbert Witteman, directeur van Garden Retail Services: “Behalve prijsvoordeel moet je ook toegevoegde waarde bieden als vakmanschap, kwaliteit en ambiance. Bij ons is het leuk om iets te kopen.”
Bouwmarkt frustreert tuincentrum
Gepubliceerd op 24 april 2006 om 00:00
Reacties 0