1,7% omzetgroei Superunie

De vijftien leden van het inkoopverbond Superunie hebben vorig jaar een omzetgroei van 1,7 procent geboekt. Dat blijkt uit cijfers die het verbond heeft verstrekt aan database Retaildirect.nl. De gezamenlijke consumentenomzet bedroeg ruim 7,9 miljard euro.

Zes leden (CoopCodis, Dekamarkt, Jan Linders, Prisma, Em-Té en Vomar) hebben hun consumentenomzet zien dalen ten opzichte van 2004. De andere formules hebben hun omzet zien stijgen.

De tijd van ongebreidelde groei van Superunie is hiermee ten einde gekomen, aldus Laurens Sloot, directeur van het Erasmus Food Management Instituut. “De Superunie-leden konden zich van de landelijke formules onderscheiden door hun prijs-kwaliteitverhouding. Dat uitte zich in een jaarlijkse omzetgroei tot acht procent. Die tijd is voorbij.”

Omdat concurrenten als Albert Heijn hun prijzen hebben verlaagd, moeten Superunie-leden zich volgens Sloot onderscheiden. “Een aantal schiet daarin tekort.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!