Mannen hebben minder drempelvrees voor lingeriezaken

Bijna de helft van de mannen koopt zijn eigen ondergoed. Deze groep besteedt gemiddeld 20 procent meer aan ondergoed en lingerie dan wanneer hun vrouwelijke partner de aankopen doet. Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoekbureau GfK. Enkele jaren geleden kocht eenderde van de mannen zijn eigen ondergoed. "Heren worden modebewust. En dat uit zich niet alleen in cosmetica-aankopen en bezoeken aan de sportschool. Ook onder de zichtbare laag willen ze er goed uitzien", zegt Rob Brand, directeur van Sloggi. Retailer René Haeren van A Men’s World in Helmond vindt dat in mannenondergoed steeds meer geld te verdienen is. "Ik verkoop ook meer trendy lingerie. Nieuwe klanten komen hier doorgaans eerst met hun vrouw of partner. Daarna merken ze dat het helemaal niet zo eng is om mijn winkel binnen te stappen", aldus Haeren in het AD.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!