Omoda in geweer tegen Chinese naamgenoot

Omoda in geweer tegen Chinese naamgenoot

Schoenenketen Omoda wil voorkomen dat een Chinees automerk met dezelfde naam naar Nederland komt. De Zeeuwse retailer is hiertoe een zogenoemde oppositieprocedure gestart.

Het Chinese bedrijf Chery wil volgend jaar een automerk op de Nederlandse markt lanceren dat Omoda heet. De Nederlandse retailer laat aan het ANP weten dat er contact is geweest tussen de 2 partijen, maar dat er inmiddels al enige tijd geen reactie meer komt. Met een oppositieprocedure kan een oudere merknaam bezwaar maken tegen de inschrijving van een nieuwere merknaam. Door middel van die procedure wil de schoenenretailer dus voorkomen dat het Chinese bedrijf het automerk onder de naam Omoda op de markt brengt.

Omoda wil de 'zorgvuldig opgebouwde merknaam' beschermen. Chery ziet geen juridische problemen in 2 Omoda-merken op de Nederlandse markt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!