Wat waren de absolute succesfactoren bij de implementatie van de Kruidvat Marketplace? In deze video-opname blikt Roland van den Berg, online business director bij moederbedrijf A.S. Watson Benelux, terug op de implementatie.
Ontdek hoe Kruidvat samen met Mirakl als technologiepartner en KPS als implementatiepartner de kersverse Kruidvat Marketplace on-time en on-budget heeft gelanceerd.
Bekijk hier de video-opname (5 minuten)
Implementatiepartner KPS
Precies een jaar geleden begeleide implementatiepartner KPS tevens de lancering van de Superdrug Marketplace in de UK. Ook deze Beauty & Fashion Retailer valt onder de vlag van A.S. Watson. “De strategische keuze voor het marktplaats-model hebben we in vroege fase uitvoerig getoetst in diverse verkennende workshops”, aldus Roland van den Berg.
“En met de ervaring vanuit Superdrug nog vers in het hoofd kon KPS ons Kruidvat-team vrijwel direct duidelijkheid geven over de do’s & don'ts met daarbij de concrete lessons-learned. Denk hierbij aan zaken rondom de businesscase, randvoorwaarden, bottlenecks en technische uitdagingen. Minstens zoveel aandacht ging daarbij uit naar de menselijke kant van het verhaal. Deze workshops zien wij nadrukkelijk als een van de succesfactoren bij dit uiterst complexe project.”
Eerder in 2022 ontving KPS al de prestigieuze titel van Global Marketplace Partner of the Year, overhandigt door Mirakl tijdens hun jaarlijkse partnerevenement in Parijs.
Bij Kruidvat heeft KPS het Mirakl-platform volledig geïntegreerd in het bestaande IT-landschap waaronder SAP Commerce Cloud.
Reacties 0