Albert Heijn heeft in 2023 naar eigen zeggen 900.000 Overblijvers-pakketten verkocht in heel Nederland. "Daar is 800.000 kilo eten mee bespaard", zegt de supermarktketen tegen RTL.
Albert Heijn startte anderhalf jaar geleden landelijk met het aanbieden van Overblijvers-pakketten, waarbij klanten via de app tasjes kunnen reserveren die gevuld zijn met producten die tegen de tht-datum lopen, of met items die uit het assortiment gaan. De verschillende pakketten (keuze uit: verrassing, vegetarisch of bakkerij) met korting kunnen aan het einde van de dag worden opgehaald in de supermarkt.
Met de verkoop van boodschappen waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is verstreken, hoopt de keten 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen. Uiteindelijk wil Albert Heijn in 2030 de helft minder voedsel verspillen ten opzichte van 2015.
Welke stappen gaan er nog volgen in de duurzaamheidsreis van Albert Heijn? Marit van Egmond: "De reis is niet af, zal nooit af zijn en het gaat nooit snel genoeg." Lees hier het interview met de ceo. Geen member? Kijk hier voor de mogelijkheden.
Gerard van Gummigalgen 9 feb, 22:50