'Retailers zagen onlineomzet rond feestdagen flink stijgen'

'Retailers zagen onlineomzet rond feestdagen flink stijgen'

Retailers zagen hun onlineomzet in de feestdagenperiode stijgen met 25,4 procent, blijkt uit onderzoek van Mastercard.

Nederlanders besteedden in aanloop naar de feestdagen dit jaar vooral meer online: in 2023 stegen de retailuitgaven online met ruim een kwart, in vergelijking met het jaar ervoor. Daarentegen stegen de totale retailuitgaven in deze periode ‘slechts’ met 3,6 procent.

Retailers zagen hun onlineomzet in de feestdagenperiode stijgen met 25,4 procent, zo blijkt uit onderzoek van Mastercard. Dit terwijl de fysieke retailers in totaal 0,1 procent meer omzet maakten. Deze periode loopt van 1 november tot en met 24 december.

Nederlanders gaven in totaal 8,3 procent meer uit aan boodschappen dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook non-foodretailers hebben hun omzet in de feestdagenperiode zien stijgen. Zo kochten consumenten voor 6,7 procent meer aan elektronicaproducten. In totaal werd er 6 procent meer uitgegeven aan kleding en 5,8 procent aan accessoires.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!