Schöppingen, 31 januari 2024 - Met nieuwe functionaliteiten gebundeld onder de naam Spatial Commerce biedt het open-source e-commerceplatform Shopware webshopeigenaren en bezoekers augmented reality (AR) en virtual reality (VR) opties om producten in 3D te ervaren. Deze technologieën integreren 3D-visuals en virtuele en augmented reality (VR en AR) in het winkelproces en stellen gebruikers in staat producten in een driedimensionale ruimte te ervaren.
"De potentie van Spatial Commerce komt duidelijk naar voren.“ benadrukt Shopware Co-CEO Stefan Hamann. „Aan de ene kant biedt het een veel omvattender perceptie van bedrijven en hun producten. Tegelijkertijd verwachten we aanzienlijk lagere retourpercentages en dus positieve duurzaamheidseffecten. Daarnaast biedt Spatial Commerce nieuwe manieren om te onderscheiden voor bedrijven, naast de traditionele prijs en productbeschikbaarheid. In essentie gaat het erom hoe bedrijven hun e-commercekanalen interessanter, aantrekkelijker en menselijker kunnen maken," Hamann ziet ook een duurzame trend voor de komende jaren: "De totale markt voor spatial computing, met technologieën zoals augmented reality (AR) en virtual reality (VR), groeit snel. Experts voorspellen een jaarlijkse groeisnelheid van meer dan 19% tot het jaar 2032."
In de nieuweste beschikbare release van Shopware zijn deze functionaliteiten direct beschikbaar:
- Ondersteuning van 3D-productafbeeldingen: publiceer 3D-modellen via Shopware product naar de productdetailpagina. Gebruikers kunnen de 3D-afbeelding via augmented reality (bijvoorbeeld via de smartphone) in hun omgeving projecteren.
- Augmented Reality-functies voor mobiele apparaten en QR-code-triggers: Gebruikers die een Shopware-shop met ingeschakelde Spatial Commerce-functies bezoeken via een mobiel apparaat, kunnen producten in hun omgeving plaatsen en wordt een 360-graden interactie mogelijk. Daarnaast is er in de desktopversie van de online winkel QR-codes op de productdetailpagina's beschibaar om gebruikers aan te moedigen deze met de smartphone te scannen en de producten via AR te bekijken.
- 3D-renderings in Shopware content paginas: Met deze functie kunnen handelaren 3D product modelen tonen in de webshops content paginas en daarmee de interactiesnelheid en verblijftijd op hun winkelpagina verhogen.
Het 3D-basisfunctieset wordt ter beschikking gesteld aan de ontwikkelaarsgemeenschap via de Shopware Community Edition, zodat ook derden toegang hebben tot de benodigde middelen en deze kunnen gebruiken voor de ontwikkeling van hun eigen Shopware-apps.
De volgende 3D-functie, de 3D-scene-editor, is al in ontwikkeling. Hiermee kunnen objecten voor een passende achtergrond worden geplaatst, worden licht en schaduw aangepast en wordt van een eenvoudige productweergave een indrukwekkende ervaring gemaakt die de conversie in de winkel moet stimuleren.
Shopware zal geleidelijk aan verdere 3D-functies integreren in zijn e-commerceplatform. Informatie en achtergronden over Spatial Commerce zijn te vinden op de Shopware-website.
Bovendien kunt u een afspraak maken met medewerkers van Shopware op de Webwinkel Vakdagen.
Over Shopware
Shopware, opgericht in 2000 in Schöppingen, Duitsland, biedt een holistisch omnichannel digitaal handelsplatform met hoge flexibiliteit en een breed scala aan opties voor B2C, D2C en B2B, evenals service-gebaseerde use cases voor complexe bedrijven, voor het MKB en Enterprise bedrijven. Shopware is een van de marktleiders in zijn segment en is bijzonder goed gepositioneerd dankzij zijn positie in de DACH-regio en een snel groeiende Noord-Amerikaanse business.
De oplossing is headless, API-first en maakt gebruik van een open source architectuur waarmee webwinkeliers het productaanbod kunnen aanpassen en schalen om een indrukwekkende klantervaring te creëren. Daarnaast vertrouwt Shopware op een wereldwijd netwerk van 1.600 verkoop-, technologie- en oplossingspartners om een robuust ecosysteem te garanderen. Shopware-handelaren genereren momenteel een wereldwijde gecombineerde GMV van meer dan 20 miljard US dollar.
Reacties 0