Brillengigant EssilorLuxottica boekt opnieuw recordjaar 

Brillengigant EssilorLuxottica boekt opnieuw recordjaar 

Noord-Amerika en de EMEA-regio waren ook in 2023 het belangrijkst voor het Franse brillenconcern. 

Brillengigant EssilorLuxottica boekte in 2023 een omzet van zo'n 25,4 miljard euro. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten was dat 3,7 procent meer dan een jaar eerder. De winst steeg met zo'n 3 procent tot een recordhoogte van 2,95 miljard. Dat blijkt uit de jaarcijfers en de kwartaalcijfers van het concern.

De producent van onder meer Ray-Ban en Oakley wist vooral in Latijns-Amerika de omzet op te krikken. Ook in Azië-Pacific steeg de verkoop (+7 procent). Wel blijven Noord-Amerika en de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) het belangrijkst voor het brillenconcern: in 2023 kwam ruim 80 procent van de totale omzet hiervandaan. 

EssilorLuxottica voegde afgelopen jaar Moncler en Jimmy Choo toe aan zijn portfolio. Ook is de brillengigant eigenaar van het Nederlandse GrandVision (Pearle en Pearle Studio, dat dit jaar werd omgedoopt tot GrandOptical).

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!